Total Pageviews

Monday, November 4, 2013

sehari sebelum awal muharram 1435H

kembali berblog

aku sbenarnya pernah tulis eh taip eh ahhh....apa hah??...berblog lah...

ha berblog.

aku sbnarnya pernah buat blog satu ketika dimusim yang lalu dulu. aku rasa takda sapa baca pn. 
samalah skrg, takda sapa baca pun, just feel like blogging once again
and i choose sehari sblum awal muharram
nice timing kot. 

selalu rajin update status2 kat fb tapi fb tu friends only. jadi rasa macam nk dunia dengar apa aku nak cakap. erk, kononlah kan. pui kat diri sndiri.

tapi apa pun, i just feel like i want to pour my heart here.
AMARAN : mungkin ada nanti ada kena mengena ngan orang. mungkin aakan ada yang terasa. just  kalau benda baik tu jadikanlah teladan. yang tak baik tu buang jauh2 ok. lapangkan dada kalau nk baca.

(macamla ada orang nak baca pun)

ok kisah apa yer nk dikisahkan kali ni,
almaklumla tajuknye pun AL KEYSAH yang dah dijahanamkan ejaan. err maaf org dbp. tak bermaksud nak menjahanamkan BM. anggap jelah tu bahasa asing yer. heh heh.

hmm 
oklah since esok awal muharram, bulan permulaan dalam kiraaan kalendar hijrah, jadi kiranya awal tahun untuk orang-orang islam,jadi topik awal taun biasalah, apa lagi, azam la kan. 

azam ni biasanya awal2 tahun memangla semua orang semangat nak buat, tak kira la taun hijrah ke tahun masihi ke, masing2 kalau cerita bab azam, boleh buat watikah cam dalam citer p ramlee tu. skrol kertas dipegang meleret sampaila ke tempat dduduk raja tu...(eh ade ke citer pramle gitu, ke aku halusinasi jer??)

sebenarnya, azam ni hari2 pun boleh buat. sebelum tido pun boleh buat. tayah nk tunggu awal tahun pn. pastu dah buat azam, pe kata review le balik azam tu stiap 3 bulan. apa korang ingatt company je ke ada quarter review? azam pn gituler. 

pastu tolongla jangan buat azam nk kurus. ya Allah hai, aku berani gerenti la sapa buat azam nk kurus ni, 5% je kot yg berjaya. lgi korang azam nk kurus lagi laaaaa semangat makan lauk pauk yg mak korang masak kt rumah tu. maklumla dah berazam nk kurus, jd kenala makan dlu byk2 pastu baru bole realisasikan azam kan, kui kui.

errkkkk!


ok jd apa azam aku??
erm, azam aku smoga aku dpt istiqamah buat apa2 yg aku dah mulakan dari ramadhan haritu. tayahlah ckp apa yg aku buat nt jd riak plak. adoi rugi je nanti ye dak.  

pastu dn lagi, aku nk buang anasir2 yang tak elok dlm hidup aku termasok aktiviti mengumpat. hehe. mungkin taklehla nk buang abis, tp slow2 la. sbb kadang2 geram tgk kebingaian(perkataan ni takda dlm kamus) sesetengah orang. tp sbnarnya bila pk2 balik, aku ler yg bingai sbb pg ambik tau pasal orang bingai tu kenapa eh. aduh susah sebenarnya nk berperang dgn diri sndiri ni. otak kata nooo, tp hati kata yesssss. sudahnya hati sakit. ngeng


erk alamak azan asar dh lama berkumandang. aku ralit plak dok menaip. chow dlu lah. nt ada idea aku merapu lagik.

slmat menyambut awal muharram 1435H



No comments:

Post a Comment