Total Pageviews

Tuesday, November 19, 2013

Encik Mimpi

hari ni aku rasa nak tulis pasal seseorang.

tapi aku taknak mengumpat 

kih kih

jadi aku nak cerita pasal ENCIK MIMPI ni.




siapa Encik Mimpi ni sebenarnya??
ntah. mana aku tau. aku kenal pun tidak dia ni. sepupu blah emak bukan. blah ayah tok tiri pun bukan.

tapi aku kenal suara dia jer. Dia seorang penyanyi
dari utube ke mainstream sekarang.
aku mula follow Encik Mimpi ni dari zaman dia dok parody lagu kat utube.
abis dia tukar lirik tu jadi lirik melayu. memang golek2 la aku gelak. apa tah tajuk lagu tu. lupa dah. aku ni memang ada masalah memori sikit. nk search kt channel dia cam malas plak.

ada gak manusia rajin macam ni.
memang terhibur abis la dengar dia time tu. walaupun dia buat lagu tu jadi tah apa2, keistimewaannya, suara dia sedap (pada telinga aku lah) dan gitar dia best. dan paling aku suka sebab dia tak bgtau sapa dia. misteri abis gitu. dari situ aku dpt rasa apa yang dia buat tu suka2 untuk happykan hati dia dan hati orang lain dalam masa yang sama dia taknak gila glemer macam blogger lain time tu. (zaman tu memang hot la sapa jadi blogger, about 2 years back). aku ingat sangat sebab aku ada adik angkat blogger femes gak time tu :p - that is another story. 

masa aku follow dia tu, dia tengah study. maybe oversea kot. sebab aku malas sikit nak baca blog dia masa tu (sorry EM heh heh). tapi aku rajin bukak utube jer. masa tu umah aku ada streamyx so laju gak lar kalau layan utube neh. asal nk tido je aku dengar lagu dia. tp lama kelamaan aku pun tak layan dah. sebab aku suka sangat suara dia ni takut aku jd obses plak, jadi perlahan2 EM aku lupakan...eceh.

tiba2!! wah. suspennye unsur kan. 

kentutla suspen sangat konon...

dalam tahun ni gak, dua bulan lepas kot, aku on HOTFM tengah drive nak pegi ajar tusyen kat SMAKL, aku dengar satu suara yang sangat familiar dekat radio. macam pernah ku dengar, tapi dimana ya?? aku tunggu sampai abis lagu tu. (biasala DJ akan bgtau sapa nyanyikan pas abis lagu)... dia cakap lagu rindukanlah dari Encik Mimpi.

encik mimpi?? seriously? my encik mimpi?? eceh. bilo den konal ekau pun tatau.
tapi aku rasa aku tak salah dengar.

lalu balik dri tusyen tu, aku pun bukakla FB EM yang aku terunfollow dlu. (huhu sebab takut obses la, sila rujuk perenggan atas2)...

a ahh sahlah!! memang EM masuk radio. or dalam ertikata lainnya dah majuuuu!
wahhh 
happynye aku.
(eh macam aku plak yg femes)

tapi kiranya aku ni bukan follower yang baik la. sebab aku tinggalkan dia di pertengahan jalan. huks sobs. ill try to make it back dengan mengundi lagu EM setiap kali di carta hot fm. 

aci tak??

part yang aku paling suka adalah, EM ni banyak kali gak respond pada komen2 aku kat status dia. bukan aku sorang je, ramai gak dia respond. 

kalaula aku ni budak sekola agaknye siap dah printscreen pastu gedik " OMG OMG EM reply kt i"

ahaks.
memang takla yer. aku ni level mokcik2 dah. err tapi ade je kan mokcik obses. hihi.

pastu, memang aku follow la EM ni kat FB dia, err tapi blog still malas baca, hehe, kekangan masa....
bila ada interview dia kat radio, aku gigihkan dload RTM mobile walaupun memang aku tak pernah dengar radio RTM huhu. memang berbaloi la aku dload, dapat aku tengok gaya EM bercakap, suara dia, and serba sedikit pasal dia. org sarawak rupanya encik comel ni. aku mmang suke orang srawak hikhik (mood gedik sikit)




the latest, lagu dia jd OST Playboy itu Suami aku. err EM bukan playboy kot. dari lukisan2  dan status dia aku rasa macam dia ni orang baik2. ha ! lupa plak. EM ni suka melukis. dengan kartun sweet2. lebih kurang cam adik angkat aku dlu la. tapi real life, adik angkat aku tu takdela sweet sangat. EM aku tatau ler camner. 





nilah kartun dia. comel kan. 

masa aku menulis ni, sekjap2 keluar lagu EM kt tv ni. yelah sekarang tengah citer PISA tu. aku tak berapa follow sangat cerita ni. dengar2 je sebab tak berkenan sangat dengan pelakonnya. tapi maybe nanti getting better kot, ntahlerrrr.... yg penting ada selingan lagu EM.

oh lupa, EM dah buat liveshow dia yang first masa festival urban clothing apo bonda ntah, masa hujung bulan 10 dlu. aku tak dapat nak pegi sebab sibok dengan kursus. tapi kalo tak sibok pun aku tak pergi kot. rasa dah tua nak pegi show gitu hehe. tapi adela fans dia upload video. nampak la ketaq dia perform. dengan menari style pusing2 setempat lagi. errr bole panggil menari ker. hehe. takla kutuk, tapi kritik membina gitu. yg aku salute, walaupun dalam ketaq dalam perform, suara dia tak lari sangat. kira marveles la tu pada aku. kalau aku, yang memang ada stage fright neh, naik je pentas aku turun balik. hik.
aku lagi suka tengok dia cover diri sendiri dalam utube kot. comel dan kelakar. 



tengoklah sendiri kecomelan dia. hehe

oklah, aku rasa panjang dah aku meraban pasal EM ni. yang penting aku suka dia dan dia suka aku. eh. bila masa. kata encik mimpi kan, so dalam mimpilaaa!!

to EM, goodluck. semoga terus success dalam semua bidang yang kamu ceburi. semoga Allah merahmati setiap usaha kamu. dan keep up the good attitude. selagi ada umur, insya ALLAH aku akan sentiasa follow kamu sampai la kamu jadi encik realiti! ;) (macamla EM baca blog aku. kahkahkah!)

okbai!
~aku nak sambung aktiviti "benda apa susah cari tapi senang buang"~
kehkehkeh!!




No comments:

Post a Comment